kvällen

så har Yrla somnat kl 20.15 men fick nyss springa in å trösta en hysterisk unge å ge nappen, sen somnade hon om.
Hon åt ingen gröt sen å hon vägrade vällingen, ja försökte med allt TILLS ja smörde hela hennes mun med alvedon å gav henne lite flytande att svälja. efter ca 30 min då s åt hon 160 ml nattvälling. kan ju bara betyda en sak lr?! att hon har jävligt ont i munnen?! tycker så jäkla synd om henne. hoppas hoppas hoppas på att vi får sova inatt! både hon å ja behöver de.

vi tog oss ett bad förut som sagt. alla 4a ... ja dom två lila badvalarna oxå så klart ;)
sen mös vi framför tvn innan hon somnade.
Ja har smällt i mej 2 glas banan/blåbär smooties, den va helt ok!
nu ska jainta soffläge lr sängläge.. har inte bestämt mej än, har ju tv i sovrummet oxå men inget box. aja jag säger godnatt för denna gången ialfall vi hörs imorgon på återsennde <3

Yrlas två nya husdjur Albert och Albertina





Kommentarer
Postat av: madde

vad bra att hon åt tillslut iaf! :) Du får fortsätta med alvedon då! för hon måste ju äta lillstackarn då :/ Sen kanske ringa och rådgråga på BVC på måndag!!!:)

2010-01-16 @ 21:22:35
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja vi bor i sunne :) jasså, är du ifrån karlstad?

2010-01-16 @ 21:43:35
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

vad synd om lill stumpan din :( riktigt jobbigt när de små har så ont! skönt att alvedonen verkar hjälpa!

2010-01-16 @ 21:44:31
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: ewa

Sv: ja magen växer,visst längtar vi efter dom spännande och se vad de är som döljer sig där inne:) jag är i v19 imorgon(sön)

2010-01-16 @ 21:57:19
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: madde

oj så lite på en dag!!:( Ja jag hadde ringt sjukan imorn! För säkerhets skull!! Hon måste ju ha sig vätska iaf!!! Ååå huga tycker synd om henne:( JA! men ring sjukvårdsupplysningen iaf!!

2010-01-16 @ 22:11:31
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

denna sida skrev jag ut massa recept!! tycker den var bra!



http://lagabarnmat.se/



ja då kan man ju krydda lite som man vill och mer..har läst att många bebisar gillar mer kryddat!:D

2010-01-16 @ 22:13:58
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

ja gud jag hadde blivit skitnojjig:( bäst å ta det säkra före det osäkra!!

du får inte i hon vatten/Fruktdryck då?? för de är ju iaf vätska!

ja äter hon inte imorn på morgonen,så gå upp för säkerhets skull så får dom titta på henne!

jag tror inte de är nån fara! jag tror de är tänderna som är jättebesvärligt för henne!

har läst trådar på famileliv att många kan väggra mat sådär!

2010-01-16 @ 22:25:31
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

ja gör det! ge hon ersättning! de är ju som du säger alla vitaminer dom behöver! triska inte med nån vanlig mat! eller de skulle inte jag göra iaf! jag skulle bara försöka med ersättning/välling när hon har så ont..för de är mest vätska i det!



iaf tills hon blir bättre och kan äta!



hehe ja vi fick ju en blender i julklapp! men jag har bara gjort egen mat 1 gång!

vi åt kallops en dag!

så då tog jag köttet där,plus lite av spaden ( hadde ej saltat innan) sen kokade jag frysta grönsaker..och potatis sen mixade jag det!:) och sen hadde jag i lite kryddor som oregano..bara för att få smak på det! men jag fryste in det direkt..eftersom de var under den tiden inte ella visa nå intresse för mat! Men ska nog ta fram i morn och se om hon äter den:D ska bli spännande!

jag vill att hon ska kunna äta både det jag lagat och mat man köper..så man kan varier lite..

för som jag skre..när man äter själv..så kan man ju ta det som bli över eller göra extra, och bara mixa ihop! ( man får salta sin mat efter då)

det går fort och billigt:D



man kan ju nästan alltid göra mat av den maten man själv äter..man gör lite extra bara :) De går ju fort då ochså:)

2010-01-16 @ 22:35:58
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

ja ge hon vad som hellst bara hon äter såklart :)



PRECIS! Välling å ersättning innehåller OLIKA saker! det är JUST därför jag blir så less!! för att en del säger att man bara ska ga välling MAX 3grr per dag vid 6mån ! medans andra säger att man ska sluta med ersättningen helt..!!!

men ersättning rek till 1 års ålder! just för alla bra vitaminer!!

ååå jag blir så less på att BVC säger olika till alla :(

2010-01-16 @ 22:46:50
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

ok...ja för jag har ju velat fram å tillbaka i typ 3 veckor på OM jag ska ta bort ersättningen! När alla säger så olika!!:/

därför jag blir snurrig och inte vet hur jag ska göra ju!

2010-01-16 @ 22:57:14
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

jo sant! ella äter välling som frukost och kvällsmål! sen äter hon gröt,äntligen vanlig mat, och mellis består av smörgåsrån,yohgurt eller fruktpure!

så hon äter knappt nån ersättning!

ella har en dum vana, när hon har svårt att komma till ro när hon ska sova! så ger vi henne flaskan med en liten skvätt ersättning i! Då somnar hon! Så de är då hon dricker ersätttning!!



nu har jag bara lite ersättning kvar hemma! och köpte bara hem välling idag! så jag tror jag kör på vällingen hädanefter!!



Men kommer fortfarande ha ersätting hemma, då ena gröten hon äter blandas med det!:)



jasså..joo gud jag har säkert även läst typ 10000 trådar på familjeliv där BVC sagt till dom att Max 3 välling/Gröt mål om dagen!

just för nått med gluten, och för att det inte ska konkuera ut vanlig mat..

men som sagt alla säger olika!:)

2010-01-16 @ 23:15:07
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Tack tack! :) De värmer alltid i mammahjärtat, att får höra sånt!



Så söt liten tjej du har! :)

2010-01-16 @ 23:30:39
URL: http://missh.blogg.se/
Postat av: madde

inte en anning!

men jag har hört fler säga att MAX 3 mål om dagen! än att man bara ska ge hela tiden!

jaaa jag fattar inte heller varför alla säger olika!



likadant med messmör ( är ju lösande mot magen, funkar typ på alla)

en del BVC säger NEJ medans andra säger JA!

min säger JA iaf! Och jag har gett ella det!

men inte undra på att föräldrar blir snurrig..

tycker dom borde ha "matutbildning/Möte" på BVC om vi förldrar kan gå på OM vi vill..då de finns så mkt frågor runt detta ämne!skulle dom slippa massa ssamtal hela tiden ochså!:)



jaaaa äntligen är magen igång igen!!!

jag har blandat gröt alldeles för hårt tidigare! idag gjorde jag exakt som de stod på paketet! OJOJ jag har gjort den hårdare innan!

så jag tror de kan vara gröten som gjort det..sen har hon inte fått majskrookar på flera dagar!

men nu ska hon börja få typ 2 st om dagen!



hon sket för en full vecka idag! Jag blev jätteförvåndad, kändes som att magen aldrig skulle komma i form igen!!:)

så nnu ska jag göra allt för att den ska förbli så!

river ner päron i hennes gröt nu ochså! ( är lösande för magen) :) sen får hon katrinplommon nu lite då och då:)

man blir lixom överlycklig när dom bajsar vanligt..haha!:D



hoppas lilla yrla vill äta imorn nudå!!:) men tycker att hon borde göra det för hon måste ju va hungrig..

men föressten är hon innte skrikig i övrigt? hon vill inte bita på saker heller?

många bruka vilja äta/dricka kylande saker vet jag.

2010-01-16 @ 23:38:28
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

ja jag tror att det bara är tänderna! för alla verka regera olika på det där! ella fick ju inga besvär,iaf inte som va nå jobbigt..



ja förstår att du blir orolig för just vätskan! och JA de kan ju va därför bajset är segt! Jag har börjat erbjudet ella vatten oftare! JUST för magen skull...

Ja nä gå upp imorn eller ring å rådgråga bara! slipper du iaf gå och ora dig!!och då får du ju iaf ett svar på om vad du kan göra, eller om dom iaf vill kolla på henne.. Ännu jobbigare blir det ju när ingen sambo finns där :(

du får skriva imorn så vi får höra hur det går :)

är säker på att det inte är nån fara! utan bara att han har de jäkligt besvärligt och ont i munnen! vem skulle vilja äta då lixom!

och nee är vell inte så roligt att ge alvedon hela tiden heller.!

2010-01-17 @ 00:20:48
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tråkigt fick ett tips om att lägga nappen i frysen,om det e tänder som spökar så ska det tydligen vara skönt för dom små!

Postat av: madde

Hejsan!

Hur går det för er?

hur är de me lillan?

kram

2010-01-17 @ 10:33:11
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

haha ja!!! hon har sagt de 2 grr förut! MEN BARA när hon börja grina så kommer det--mmmmaaaaammmmaaaaaa..med en pippig röst ( som hon har)

både jag å sambon har hört de..dock vägra han nästan erkänna att hon sa mamma-haha han tränar hon på att säga pappa först-hon ska tydligen få bättre veckopeng då:P



jag blev paff å glad! Men grät gjorde jag inte! Man vet ju lixom inte om hon menar MIG mamma eller bara om det är ett "ljud" för henne..:D



Ja men vad skönt! då har hon ju fått i sig en del nu då:)

håller tummarna att de håller i sig! Ja ring BVC ändå å hör iaf! Slipper du oroa dig iaf! :)

2010-01-17 @ 11:44:56
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0