Grönsaks gratäng och kött



skiva 1 Aubergin och en Squash i tunna skivor, hacka 2 vitlöks klyftor.
smula 300 gram fetaost
Lägg först ett lager Aubergin i botten på en smörad gratäng form, sen kryddar du med lite oregano, basilika, salt och peppar och lite av vitlöken.
häll över 1/3 av den smulade osten, börja sen om och gör samma sak fast med Squash nu och kryddningen osv.
Toppa med osten.
ta sen 3 ägg 1 dl grädde och vispa ihop och häll över gratängen.

In i ugnen på 200 grader i ca 20 min.

(vi hade dne inne i 20 min men den vart inte riktigt mjukt så ja ksulle rekomendera i ca 30 )

Kommentarer
Postat av: Marielle Sjögren

Huuu jag åt den där så mycket förra hösten då jag gick på GI så att jag blir fan illamående nu. Men den är absolut ett bra alternativ till lasange.

2011-08-29 @ 09:54:05
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0