Det svåraste är inte att älska utan att förstå

Ja rubriken säger väl allt... Ja tycker de mesta är skit nu. Känner mej så tom så ensam och maktlös. Ja kan inte göra nått åt min situation känns de som...
Ibland så vill man bara dra tecket över huvudet å va där, lr gräva när sej typ.

Jag älskar verkligen Martin, så in i helvete mycket, det är inte svårt att älska han, men att förstå honom...
Å han förstår inte mej heller. Är som vi lever i 2 helt olika världar, Vi pratar olika språk, vi vill så mycket men blir så fel.
Hur fixar man de?
Båda barnen älskar honom å han älskar dom, När han är med Barnen lyser dom upp, Yrla tjatar jämt om honom som tex igår, jag hade Martins shorts på mej å Yrla direkt, Pappas å pekar på dom.
Det är Pappa hit å de är Pappa dit, Hon saknar honom så mycket.
Tyvärr så har vi ju inte direkt nån kvalitetstid ihop vi i familjen, de är kanske de vi skulle behöva?

Kanske skulle jag å Martin behöva tid ensamna för att kunna prata, gråta, sörja, förklara, försöka förstå och älska?

Jag vet varken ut lr in, Inget är som de borde vara, Det va ju meningen att de skulle va jag och han för alltid....
Vart var de det gick så fel?
Jag, har i vanliga fall svårt att älska andra människor, känna empati å sånt där har ja svårt med, kanske för min bakgrund, kanske för ja aldrig fick lära mej hur? Jag vet inte. Så mång aår som ja själv tröck ner alla mina känslor för andra människor, Jag ansåg att ja inte va värd kärlek från andra.
Martin tillät ja älska mej, Jag tillät mej själv älska han, så just nu känns de förjävligt!

Är de meningen att de bara ska va slut så här? Ska de bara gå sönder?
Ja lovar ja har då aldrig haft så ont i hjärtat som ja haft dom här dagarna, När de vart offisiellt igår att vi skulle gå ifrån varandra så kände ja bokstavligen hur hela hjärtat mitt krossades.
Så ont ja fick, så många tårar de rann nerför mina kinder, sånna panikattacker ja fick.
Allt kändes som en ända stor jävla gröt.
Varför ekade de i skallen bara ett jävla massa varför...
Varför kan ja inte få va lycklig? Varför kan ja inte ge mina barn den stabiliteten å tryggheten ja vill med 2 föräldrar?
Varför går allt jämt åt helvete?
Varför har ja jämt den förmågan att förstöra?!

Jag älskar som sagt Martin av hela mitt hjärta å skulle igentligen kunna göra vad som helst för att de skulle funka å bli vi igen, men de är så fruktansvärt infekterat våran relation, vi förstår inte varandra, vi kan inte prata med varandra, å ja beter mej som en barnunge när vi ska försöka va vuxna å prata, för ja kan inte ta in de, jag vill inte, de är mitt försvar att bara gå därifrån, gråta å nästan lägga mej på golvet som en barnunge i trotsåldern som inte får sitt godis i affären.

Men kanske är de för de här är min största rädsla? Att va ensam igen som ja va med Yrla? att ta hand om 2 barn själv, kommer ja fixa de? kommer ja kunna uppfostra dom? kommer dom älska mej? kommer dom hata mej? kommer ja någonsin släppa in en annan människa bakom mina enorma murar?
Fan va mycket tankar, känslor och gråt ja har i mej...
Jag vill bara att vi ska backa tiden, till då allt va bra, då de spruta kärlek om oss, då vi båda bara kolla på varandra så sken vi upp, just för vi älskade varandra, å va varandras å ingen kunde ta de ifrån oss.
Då vi trodde de skulle va vi för alltid, då vi sa att vi skulle gifta oss med varandra, då vi höll om varandra, då du pilla mej i håret när ja va ledsen för du visste att ja älskade de, när höll varandra i handen då vi åkte bil långt, för vi va tvugna att röra vid varandra hela tiden, när vi va så där kära så ingen konde stoppa oss....

När de va vi mot världen, nu och för alltid


Kommentarer
Postat av: Myzan

vet hur mycke du älskar han, lider med dej!

2011-07-07 @ 15:33:48
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

ni kanske skulle kunna gå å prata typ som nån sorts av parterapi? å om du vet själv hur du beter dig kanske du är ett steg på vägen att kunna ändra det beteendet, första steget är ju att själv inse vad man gjort/gör :)



självklart är egentid oxå viktigt även fast man har barn :) bara se en film,sitta å prata med varandra eller vad som men att man tar sig den tiden med varandra när barnen sover tex är nog jätte viktigt för en gång i tiden var de ju bara du å din partner (du hade ju yrla från början men du förstår nog va ja menar)

kram

2011-07-07 @ 16:02:57
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Diana

hittar lixom inte ord just nu, ärligt sagt alltså!

är verkligen ledsen för din skull...



egentid mellan er två där ingen/inget stör skulle kanske vara helt bra, så ni fick prata/skrika/gråta..



kraaaaaaaam gumman!!



o duuu, fixar ni det inte ihop, så världens bästa föräldrar är ni ändå!!

du klara allt ensam me Yrla, du klarar det garanterat på nytt om så krävs..



var själv totalt ensam med mina tills Oliwia blev 3 o Eddi 5år, sen hitta jag rätt. Tufft som f*n, men det gick.. allt går bara man måste, men lätt är det inte!

vill du prata så hör av dig!!!!

2011-07-07 @ 17:53:20
URL: http://livetitrollywood.blogspot.com
Postat av: Tuija

Som Melissa skriver, sök hjälp utifrån. Försök att fixa egen tid då bara du och Martin är tillsammans. Klart det tär på relationen när man har två såpass små barn. Ge er egentid! Ge inte upp!



Och om det inte fixar sig så lovar jag dig Sara att du kommer klara dig själv med barnen också, du är en kämpe! En riktig fighter, det vet jag.



Kraam

2011-07-07 @ 19:36:37
URL: http://t-eklund.se
Postat av: Therese w

Är verkligen ledsen för din och barnen skulls! Kan bara försöka tänka mej in i din situation just nu! Och jag hoppas att det löser sej för eran skull! Hade tänkt vi skulle ses, med alla barnen, men vi får ta det när du mår bättre! och vi flyttar om två veckor så vi har kaos här hemma och hur mycket som helst att göra!

Jätte fina bilder med du tar med din system kamera, noel är jätte söt och Yrla och Elvira är nog yrväder båda två! Det tar på tålamodet :) ja vet! sköt om er...kraam

2011-07-08 @ 14:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0