Lyssnar på Kate Buch och fundilerar

Ja fundilerar å fundilerar, ska ja lr ska ja inte?
Ja pratar om nått som en gång i tiden fick mej att få bort min ångest, å fick mej att må bra för en stund...
Ja menar mitt måleri....
Ska ja ta upp de igen?
ska ja försöka mej på att måla igen?
För er som inte vet så gick ja 3 hela år i bildklass på högstadiet och sen 1,5 år på estet bild och form.
Ja har haft mitt måleri som en hobby...
ska ja lr ska ja inte, vet inte om ja vågar, tänk om ja blir så besviken på mej själv för ja inser att ja inte kan måla :O? prestig ångest, lr kanske bara en släng av ångest för ja inte tycker de blir bra?
ja kanske får slänga in en nypa av självironi i måleriet om ja tar upp de så ja kan skratta åt mina "tavlor"

Ja inte sjutton vet ja, men en sak vet ja, å de är att nu ska ja ta på mej mina allra tajtaste trikåer å ge mej ut på en välbehövd bränna fettet runda med sandra å ungarna piff å puff!
Sen ska de planeras för en sån där typisk "jag vill ha när ja blir rik" lista ;)
Lite små förvarings burkar å sånt så kanske de slipper va tokfullt i skåpen, man riskerar ju nästan ett dödligt slag mot huvudet då man öppnar skafferiet å 5 kilos säck med ris ligger å vaggar på kanten! farligt farligt!

Men är ju lite roligt då man varje gång öppnar skafferidörren att man tittar upp å ser hur oredan skriker, men ändå suckar man bara å stängen dörren igen.... vart finner man den där energin till att få arslet ur vagnen å faktiskt ta en stol å ställa sej på å putta in rissöcken så man inte riskerar livet varje gång man öppnar dörren?
Lr just den energin att kanske slå ihop dom där två burkarna med bakpulver (ett exempel) den ena är nästan slut å den andra halvfull. Ja de tåls ju att fundera på! men nu ska ja minsan ut i mina vackraste tajtaste trikåer för att ge grannarna nått att titta på, inte alla som trycker ner sin 100 kgs kropp i ett par sånna för att ge sej ut å vicka lite extra på röva! allt för roa grannskapet!
Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0