Dagen som varit

Idag har som jag skrev innan vart rätt jobbig. Noel har haft ont i munnen å vart en citron i stort sätt hela dagen och kvällen, fast ibland i lite kortare stunder kunde han bjuda på ett leende eller två.
Jag har varit på utvecklingssamtal med Yrla på hennes dagis. Det gick kanon bra och hon utvecklas i en jäkla fart nu och hennes tal har Ä N T L I G E N börjat att formas.
Yrla började ju prata men gick tillbaka i utvecklingen när hon va på fenix. Även med att gå och de stannade hon av från att ha gått runt 1 års dagen ett par steg till att inte gå alls förens hon va ca 15-16 månader och allt de hände då hon va på fenix och träffade T.

Men nu äntligen kanske allt med talet kommit igång då hon känner sej trygg. Hoppas! Jag hoppas innerligt att det fortsätter så FAST hon MÅSTE till fenix och träffa T igen :(
Hoppas det ska gå bättre den här ggn, om inte så hoppas jag att dom kan få upp ögonen och göra det som är bäst för Yrla. För hon ska inte behöva ha de så!

Men nog om de, utvecklingen va de. Hon har 3 kompisar hon leker med mycket på dagis, och som brukar vänta på henne å fråga efter henne :) Det gör en varm i hjärtat att min fina dotter har kompisar ♥
Hon tycker om att pyssla och baka och lyssna när dom läser sagor. Det märks sa hennes kontakt person att är mycket sagor som läses för henne hemma och att vi spelar mycket musik för att så fort dom sjunger eller har disco på dagis så är Yrla den som rockar loss direkt!

Hon äter jätte bra på dagis och pott träningen går bra. Skönt som bara den!
Hon sa även att det märks att hon är trygg med mej och Martin och trivs med oss. Hon ritar ofta mej och martin och Noel på papper och berättar. När hon leker med bilar så är de pappas bil, mammas bil och nonnes bil.
Leker dom i köket å lagar mat så dukar hon till oss osv.

Så de gjorde min dag att höra alla dessa fina ord om min ögonsten. Sen att hon alltid e glad och positiv och att alla tycker om henne värmer så dant i hjärtat. Man e ju alltid rädd att ens barn skulle bli utstött eller mobbat osv. Skönt att inte läget är så ännu iallafall!

Kommentarer
Postat av: Emma - Ensamstående mamma

Jo den hamnade verkligen rätt! =) Tack så jätte mycket. Ska bjuda på lite foton imorgon på wille och ny snutten. *Kram

2011-11-24 @ 21:04:48
URL: http://lifeofhjorth.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

å men tack så mycket va roligt att du tycker det :-)



Kramar

2011-11-24 @ 21:45:44
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det har jag

2011-11-24 @ 23:52:06
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Michelle

himla söt blogg<3

2011-11-25 @ 11:33:40
URL: http://ponnybrudarna.se
Postat av: Lynn

gud vad härligt att hon har det bra på dagis <3

det där med mobning är något jag brukar oroa mig för men det även ifall det förmodligen inte är någon fara. Då man har varit med om det själv så finns oron att ens barn ska bli utsatta för samma sak

2011-11-25 @ 12:31:12
URL: http://lillafagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0