Gårdagen och dagens Middag

Igår vart de "snabb mat"
Falukorv å råkostbiffar.
till råkostbiffarna behöver du:( 2 personer)
2 ägg
1/4 vitkålshuvud
3 morötter
1/2 rödlök
salt och peppar


riv morötterna och strimla vitkålen och rödlöken. blanda med äggen ooch salt och peppar.
låt stå en stund. forma till bollar å tryck ut en del av vätskan, stek dom på båda sidor i rikligt med smör.


Dagens middag vart LCHF Lasagne.
Jag gjorde Lasagneplattorna av LCHF pasta.
Till Pastan behöver du:
4 ägg
1/2 dl fiberhusk
125 g philadelphia ost.

vispa äggen kraftigt så de blir fluffigt.
häll i övriga ingridienser å blanda väl tills de blir slätt. Låt stå i ca 10 min (ska bli gröt konsistens)
Häll på ett bakplåtspapper å lägg ett till bakplåtspapper över.
stryk/kavla ut sörjan så tunt somdu vill ha de. in i ugnen på 200 grader i 10 min. (låt bakplåtspappret va kvar när du gräddar i ugnen)
Jag hade även i torkad basilika och salt i min pasta smet så den skulle smaka lite mer.

Belchamel såsen gjorde ja bara på grädde, philadelphiaost å vanlig riven ost, de fick koka upp lite å bli lite tjockare. å hade sen i riven muskot nöt.

Sen när jag hade varvat allt i formen så in i ugnen tills den fått färg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0