Så fruktansvärt besviken

Vi har ju vart sjuka i många veckor nu. Vi är inne på sjukvecka nr 7 nu.
Jag har sökt vård för mina barn innan å dom säger bara nej de är inget fel, lite öroninflammation men inget vi ger antibiotika för. Här får ni lite hostmedicin till barnen. Det har dom sagt båda gångerna vi har sökt vård.
Jag har då påtalat att nej de är nått som e fel för så här brukar odm inte va. Speciellt Noel som bara skriker och gapar å måste konka på honom hela tiden. han varken äter eller dricker som han brukar PLUS att han e väldigt trött.
Men nej de är inget fel sänkat såg så bra ut så.
Idag fick ja nog å ringde till VC igen så sa att nu får ni göra nått, han ska inte behöva ha feber av å till i 7 veckor å nu vaknar han hela nätterna å skriker aj å åller sje för öronen.
Vi fick komma dit å hon tittade i hans öron. Mycke riktigt hans högra öra hade värkt sönder och de vänstra va på god väg till de med.
Hon lyssnade på hans hjärta länge å flytta stetoskopet runt å sen frågar hon " är han mycket trött om dagarna?" där visste jag direkt att nått är fel, nått är inte som de ska å de är de jag sagt hela tiden!
Jag säger ja de är han, mer än han brukar, han e fortfarande jätte hyper men han blir fort trött å anfådd.
Hon lyssnar igen å igen å på lungorna å sen på hjärtat å så på lungorna å sen på hjärtat igen.
sensäger hon " Föddes han med nått blåsljud på hjärtat?"
Nej svarar jag det gjorde han inte, han har aldrig haft problem med sitt hjärta.
Då säger hon
" kom med här så ska vi prata lite. Det är så att Noel har varit sjuk så pass länge så han har fått ett blåsljud på hjärtat, det är sånt som kan hända då man har virus å bakterier länge i kroppen, det går OFTAST över men ibland så behövs de göra nått åt de"
 

Förstår ni min panik å rädsla, där sitter hon å säger att mitt barn har fått nå skit på hjärtat som dom hade kunnat undvika om dom hade gett medicin när jag först påtala de......
Ja ville ge henne en smäll på käften där å då å skrika hur jävla inkompitenta dom är!
Hon fortsätter sitt samtal med " Ja vi får ju självklart göra fler hjärtkoller på honom å se om de försvinner annars får vi göra en ordentlig utredning på barn uppe på ViN så kallar er igen i slutet av april"
Jag bara nickar och känner hur tårrna bränner bakom ögonlocken! Fy fan va besvikenb å arg och ledsen jag är på detta jävla skit sverige! Vi har hur jävla mycket pengar om hälst till alla andra men att fixa en ordentlig jävla undersökning på ett barn är tydligen förmycket begärt!
 

Kommentarer
Postat av: Mamalivingit - Blivande fembarnsmamma

Åh gumman! Skickar tusen styrkekramar till dig! Önskar att det fanns mer jag kunde göra :(

♥♥♥♥

Svar: tack :)
sara Lindholm

2013-03-18 @ 20:35:48
URL: http://mamalivingit.com
Postat av: Diana - 2barns mamma från Finland

Fy usch!
Har lixom inga ord mer!!

Stora mega-kramar till er och hoppas verkligen det går om snabbt så ni får vara friska!!

Svar: tack:)
sara Lindholm

2013-03-18 @ 20:49:42
URL: http://finlandssvenska.blogg.se
Postat av: Anonym

Sara jag förstår med min mammakänsla hur ledsen och rädd jag själv skulle blivit. Vad bra att du inte gav med dig. Samtidigt måste jag säga tack till dig med för jag ska få fingrarna ur och ringa VC och be dem kolla mig och Alva då jag blir röd och brun iblnad blå och skulle omkrinn munnen. Något som pågått i 2 månader. Alve är jättetrött och bara ligger ner på backen på dagis och säger att det är tråkigt där men inte varför. Han är den som varit mest sjuk här hemma och spruckna öron är något som han hade varje månad hela förra vinter halvåret. Även aktiva svullna körtlar under örat nere på halsen även då han inte är sjuk.

Svar: ja man måste tydligen va stenhård nu förtiden, ja tycker de är förjävligt att dom tror sej att dom leka med våra barns hälsa :(
sara Lindholm

2013-03-20 @ 22:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0