Tankar på kvälls kvisten

Jag blir så förbannad och ledsen då jag tänker tillbaka på allt. Fan att människor inte kan se igenom den "snälla" och "trevliga" fasaden, saker och ting ser ju ut som dom gör av olika anledningar. Varför ska de alltid vara så Jävla hejja dej så fort en "pappa" visar "intresse" för en stund? Varför kan de inte va på lika villkor? Om jag hade gett upp mitt barn direkt då ja fött de och inte tänkte ta hand om de om jag inte fick allt ja pekade på så hade ja ju inte direkt haft samma rättigheter som "pappa" har när den kommer valsandes med snyft historier. Jag hade aldrig fått tillbaka mitt barn då, dom hade aldrig tvingat mitt barn å träffa mej mot barnets vilja eftersom en mamma ska ta ansvar direkt, de är bara så de ska va, gör ja inte de blir ja stämplad för resten av livet som en dålig mamma som inte har några rättigheter.... Varför är de inte lika dant från båda håll? Varför ska de alltid va på pappans villkor som kan valsa ut å in ur barnens liv precis som dom vill enligt rättsystemets regler? jag blir så jävla besviken ska ni veta!


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Det är ju så här, det finns ngt som heter FN:s barnkonvention, kolla genom den. Det låter inte rimligt att allt ska gå efter faderns "pipa" o röst hela tiden, som jag har förstått det görs.. Du har också rätten i det hela, o mår inte barnet bra av att träffa sin pappa, så kanske man ärligt ska vänta med att dom ses? Har ni gemensam vårdnad? Ja isf ska ni med allt försöka komma överens, men har ni det inte, o du har ensam vårdnad så har du större rätt att säga nej o dyl. Tyvärr hinner jag inte skicka mail idag, men ska se om jag får tid över i morron.. Tänker massor på detta som sker, o förstår dina tankar.. Har du/ ni ingen bra på familjerätt som kan stötta er i detta? För hur det än är, så ska inte en snyft historia- elr tårar från tex som nu i detta fallet från en fader, gå gnm.. finns liksom inte på kartan.. .. Jag ska ge dig mer bättre svar, bara jag får tiden till det, jag lovar! Kram gumman, o jag tänker otroligt mkt på er, för allt ska vara bra, och läs gärna FN:s barnkonvention! barn har rättigheter, även fadern, men OM det är så, att barnet far illa o inte mår bra av att träffa fadern, så ska hon dottern inte göra det! Kram med KRAFT!!

2011-12-21 @ 22:08:42
Postat av: Cissi

Massa kramar!

2011-12-21 @ 22:20:47
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Pappan Anders

Där ligger vi lite efter. Jag tycker båda föräldrarna har en stor roll i barnets liv, samtidigt kan jag säga som så, en av mina föräldrar har aldrig varit en lämplig förälder. Jag vet hur de kan fungera.

Take Care, Ha De!

2011-12-21 @ 22:53:45
Postat av: Sara

Jag vet hur det känns. Föräldrar som aldrig bryr sig annars ska "Självklart bjudas med på föräldramöten m.m." Inte behöva bidra med en krona mer än underhållsstödet osv.. Det talas alltid om deras rättigheter som föräldrar, sällan om barnets rättigheter att få känna sig trygga. Usch, stå på dig!

2011-12-22 @ 22:48:15
URL: http://yupyupthatsme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0