Svar på Tal

Anonym om Natt jobb:
Att du och Martin inte har så bra matvanor har man ju sett nästan dagligen i denna blogg, men lite nyfiken på hur du tänker när du för över detta redan nu på din 2-åriga dotter?? Liksom på vilket sätt anser du att ett så litet barn behöver chips och andra onyttigher? Får hon det inte vet hon inte vad hon missar, ge henne frukt istället!!! Det är NU du skapar hennes framtida matvanor och jag tycker faktiskt att du borde vara ett bättre föredöme på just den punkten. Du verkar vara en bra mamma förövrigt, känner dig inte så kan bara utgå från bloggen och har ofta reagerat på vad du ger din dotter....


Svar: Är de helg så är de, ja tycker då att även Yrla ska få ha de gottigt. Sen att hon inte får nyttig mat lr att vi inte har nyttiga matvanor? Va är de som INTE är nyttigt i vanlig husmanskost och MASSOR av grönsaker? Jag har ALLTID vart noga med grönsaker även till mej själv som till Yrla å så småningom med Noel. Här hemma e tex alltid fulkorns pasta å ja bakar mitt egna bröd för att ja ska veta vad som är i brödet.  Jag ger inte Yrla godis mitt i veckorna Hon får glass ibland, å vem e ja att tex neke henne glass då de är så här varmt? Hon får dricka kolsyrat vatten precis som jag vilket ja inte tycker är illa.
Bara för att jag bakar mycket fikabröd behöver väl inte de betyda att vi äter de direkt? Jag tycker om att baka de får mej på bra humör så oftast e frysen laddad med fikabröd tills vi får gäster.
Frukt de får hon varje dag, Vi har alltid frukt mellis där hon oftast får både äpple å kiwi, så förstår inte vart du vill komma med din kommentar!?
Ge mej gärna förslag på vad DU tycker ÄR bra mat

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag håller faktiskt med är jag rädd, glass tkr jag är helt okej men typ godis,snacks och läsk vid två års ålder är inte bra. Ge henne naturgodis och lyxa till med en festis eller en varför inte hemlagad saft? :)

2011-06-04 @ 21:03:36
Postat av: Anna

haha vad får människan läsk ifrån? du skrev ju vatten.. Haha.. Gud du verkar vara en jättebra mamma.. Man får faktiskt ge dom lite gott ibland även om dom är små :) stå på dig

2011-06-05 @ 01:24:59
Postat av: Diana

kram Sara!!

du vet ju innerst inne att du är bra som du är!!

2011-06-05 @ 14:14:24
URL: http://livetitrollywood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0