LCHF Choklad tårta

Seriöst är denna den godaste choklad kakan ja någonsin ätit. För folk som tycker om kladdkaka är detta ett strålande substitut på de!


Du behöver :
2 dl grädde
2 ägg
1 dl agavre sirap
1 dl kokos
½ tsk vanilj pulver (inte socker)
50 gram smör
1-1½ dl kakao
1 nypa salt

Smält smöret på låg värme, vispa grädden hård i en bunke
Ta en annan bunke och vispa äggen + agavre sirapen så fluffigt som de går
blanda i kakaon, de smälta smöret, kakaon och vaniljpulvret samt saltet och vispa.
Vänd sen försiktit ner grädden i äggsmeten.
Häll i smörad och ev bröad med kokos form, in i ugnen på 175 grader i ca 20-30 min
beror på hur ens ugn är. våran e kass så vi behövde 30 min

servera med grädde, hallon å hackade hasselnötter

Kommentarer
Postat av: Marielle Sjögren

Mmmm skitgott ser det ut! Vad duktig du är Sara :). Jag älskar dessa två tårtrecept och att du vågade bjuda på det med. Vad tyckte dem som åt av tårtorna? Vilken gillades bäst och varför? Jag tänker att folk som är vana å äta socker brukar inte gilla sockerfria alternativ annars.

2011-09-05 @ 11:00:46
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0