Hur ställer ni er till amning?

Jag såg på en dokumentär häromdagen på tv4 fakta om folk som ammade sina 3-7 åriga barn.
Jag kan tycka de är konstigt att amma din 5 åring då den ska kunna äta och dricka vanlig mat.
Jag personlien skulle aldrig kunna amma min 2-7 åring om jag hade haft nån. Som Y som e 2,5 år, nä skulle inte kunna amma henne.
Det dom i dokumentären sa va att dom gjorde de för barnets bästa å för deras skull.
Hur kan de va för barnets bästa? Om man e typ 5 år så ska man väl kunna äta å dricka själv å vanligt mat?
tex så rekomenderar ju inte BVC att barn äter för mycket välling heller för dom behöver få i sej annat å kunna träna tänder å svalj.

Ja asså detta är min åsikt ja säger inte att de är rätt eller fel nån stans.


Hur ställer ni er till detta?

bilden e tagen från google

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst, det är upp till var o en..

men näää, JAG skulle aldrig amma ett så stort barn...

2012-02-12 @ 12:21:01
Postat av: sandra

Jag har ammat mina barn tills dom var 2, men från dom var ungefär året bara kvällstid när det var sovdags. Enligt dom på bvc var det helt okej att göra så till tre års ålder. Men jag tycker att längre än så ska man inte hålla på. Man måste som förälder sätta lite gränser... Skulle personligen aldrig amma ens till tre års ålder

2012-02-12 @ 12:31:44
Postat av: LILITH - Borderline & mamma

Fast ammar man barn i den ålder så gör man ju inte det för att de är hungriga eller törstiga, de äter ju vanlig mat och dricker. Då är det oftast för närhet och trygghet. Själv kunde jag inte bry mig mindre om hur andra gör med amning. Om de ammar tills barnet är 7 eller ger flaska direkt på BB är ju helt och hållet deras ensak.

2012-02-12 @ 13:28:09
URL: http://lilith.vimedbarn.se/
Postat av: Monia - med bulle i ugnen ♥

nej där går gränsen :S barnet är alldeles för stort för att ammas om jag får säga vad jag tycker.. Läste förut om en mamma som ammade alla sina barn, och den äldsta sonen var FEMTON år. DET låter lite sjukt tycker jag :S

2012-02-12 @ 13:35:38
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Jag ammade i 6 mån sen var det stopp, ville inte ha ett barn som kunde dra fram tuttarna på mig när han ville ha mat. Sen tyckte jag visserligen aldrig om att amma, jag vantrivdes från första stund. Så jag kanske inte egentligen är rätt person att uttala mig om saken.

2012-02-12 @ 14:58:35
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Indian matts

Amning är något mellan dig och dina barn där du ! och inte Samhället bestämmer, inte Bloggmammorna eller lekplatts föräldrarna eller släkt ,grannar eller arbetskompisar har något att göra med.

DU och dina barn går efter vad som känns rätt

2012-02-12 @ 15:50:50
URL: http://mattsjansson.blogspot.com/
Postat av: Pappan Anders

Jag e klyven med vad jag tycker, tänker och känner. Tycker de e upp till var och en. Ingen av mina barn har blivit ammade. För ett tag sen läste jag att kvinnor som ammat länge har mindre risk att få bröstcancer.

Ha De!

2012-02-12 @ 19:26:19
URL: http://pappanheteranders.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Det kan ju tyckas aningen länge att amma barnet när det är sju år gammalt. Men upp till några år är säkert inget ovanligt!



Det tycks och tänks väldigt mycket om vad som är "rätt och fel" när det gäller amning. Jag tror att det bästa är att göra som man själv tycker känns bäst. (Även om 15 år är ANINGEN för gammalt, som jag såg en kommentar ovanför).

2012-02-12 @ 20:11:22
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

sv: Nej och jag skrev inte att din åsikt var rätt eller fel heller, precis som att min kommentar bara var ett ställningstagande :) Det är så svårt att skriva vad man tycker, för att alla har alltid åsikter om att det är rätt eller fel, eller tar åt sig och tror att man dömer andra! :/

2012-02-12 @ 20:27:35
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jag tycker det är såååå äckligt... Stora barn behöver då fasiken inte ligga och suga mammas tutte! Det finns andra sätt på närhet än att bete sig som en bebis! Skulle aldrig kunna slänga fram tutten och ge Maja nu! Usch & fy.. MAX MAX 1,5 år!

2012-02-13 @ 10:21:59
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0