Gryta på skinksnitzel och grönsaker

idag vart min LCHF middag Gryta på skinksnitzel och grönsaker

4 port.
4 stora skinksnitzel filéer
1 stor chili (om man tycker om stark mat)
1 vitlöksklyfta
1 grönsaksbuljongs tärning
5 dl vispgrädde
blandade grönsaker
färska champinjoner
maizena om man vill för att få krämigare konsistens


strimla skinksnitzel filéerna i fina strimmlor


stek köttet i pannan (ja använde wockpanna)
strimla chilin och pressa vitlöken å häll i köttet




skiva champinjonerna å låt dom fräsa i pannan med köttet å chilin



i med dom blandade grönsakerna (jag tog fryst brocoli, blomkål och ärtor)



häll i grädden och buljongtärningen och låt puttra i 20-30 min
häll i lite maizena efter ca 20 min om du vill ha tjockare konsistens



sen är de bara å äta :) hoppas de smakar!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej sarah ett tips ist för maizena i maten som är carbs. philadelphiaost dryga matskeden.:)



God jul på er!!!!

2009-12-22 @ 10:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0