zzzzzz

ja e så sjukt trött så de känns som om ja inte klarar av att ha ögonen öppna. ja kunde inte sova inatt. ja va skit trött men ja låg å vände å vred på mej somnade kanske runt 5?
åså va ju så trött imorse att ja inte vaknade när ja skulle ta min medicin så självklart så är ja ju aptrött idag. Yrla vaknade kil 9 så tog medicinen då... 3 timmar sent... suck. de tar ca 2 timmar innan medicinen "kickar" igång så kommer va död tills ca 11-12.
för er som inte vet. ja har ADHD å äter medicin mot de!

Yrla matvägrade igår med. köttfärsås å spagetti gik inte ens hem. testade smörgåsrån med leverpastej nej fy å usch. inget dög. lite gröt sen bara välling. hon va tok grinig hela dagen. de är hon idag med. kanske hon oxå är i en utveklingsfas? 

Ja hoppas hon börjar äta snart, hon kanske gnäller för hon är hungrig fast hon inte vill äta nått, hon kanske har ont i munnen?! man blir så frustrerad å ledsen när man inte vet varför dom bara gnäller å inte vill äta osv. feber har hon inte. skönt de iallafall. men hon kan verkligen inte va själv. ja måste va med henne 24/7 filten duger i kanske 5 min. gåstolen e de som funkar bäst men vill inte ha henne där förlänge. hoppas detta går över snart. ja blir så ledsen.

Sitter med 4de koppen kaffe redan. känner mej som värsta vraket. men imorgon blir de ändring på de :) eftersom ja har gått ner så mycket i vikt så har ja beslutat mej för att belöna mej själv :) ja ska gå å klippa mej och färga mitt hår :) ja har nya kläder å "ny" kropp så då vill ja gärna ändre mitt utseende lite :) sen har ja inte klippt mej sen Yrla låg i magen. ska bli så skönt å så kul :) hoppas de blir fint :) Yrla ska va med sin mormor då när ja är hos frissan :) tror dom skulle iväg å träffa nån bekant till mamma.

hade så gärna velat städa undan här hemma, rensat bort allt onödigt skit. skurat från golv till tak osv. men orken ska finnas oxå. pluss att de blir grymt mycket svårare när man ständigt får bära på tösabiten. de går ju inte å damsuga lr använda nån köksmaskin här hemma innan Yrla sätte rigång å vråltjuter. igår skulle ja göra Jouice i min maskin, hon skrek i ca 30 min?! ja måste ju kunna få damsuga. är ju inget som kan ha henne så ja får städa lixom. nåns om har nå bra tipps hur ja ska få de att sluta att hon e så rädd för alla ljud? kan de va för hon utväcdklas? för hon får tänder? skulle bli så tacksam för tips!

nej nu ska ja slurpa mitt kaffe och slänga in en maskin tvätt! på återseende!

Kommentarer
Postat av: madde

ja jag blir knäpp på att alla bvc säger olika till ALLA!

varför dom sagt att man inte ska ge dom välling/gröt mer än 3grr per dag! tror jag är för att det just är gluten! OCH för att dom inte bara ska äta sig mätt på gröt/Välling enbart!

Men eftersom din lilla matvägrar JUST nu så tycker jag hon få äta gröt/välling..hon måste ju äta! så du har inte så mkt val där:)



ella åt nästan en hel burk idag! de går framåt..sen var det STOPP!!

men så fick hon mosad banan me youhgurt! HON ÄLSKAR DET! testa det!:) sen kan du ju mosa frusen andra bär/Frukt i det :)

har du testat smörgåsrån? det älskar ella med...även majskrokar..så fort hon ser dom lyser hon upp som en sol!:)



men som du säger kan det mycket möjligt va tänderna!:)

ella har ju 2stycken! MEN jag märkte INTE av nått på henne förutom att hon dregglade och bet på saker väldigt länge! och att hon spydde slem!=tecken på att tänder är på G!

Men det där är ju olika för ALLA! en del bebeisar matvärgrar ju när tänderna är på G! antingen skeden eller flaskan!

så jag tycker du ska ge henne det hon VILL äta NU! Så hoppas vi att hon kommer igång med maten snart igen!!



Min bvc tant sa ju nu att jag skulle byta ut alla ersättningmål till välling! men då sa ja! hennes mage klarar inte det! Jag vägrar se hårda golfbollar igen!

så jag höjer nu målen långsamt..nu får hon 2 mål välling om dagen!

dock bajsade hon 2grr igår löst! och jag blev SÅ glad ( haha att lite bajs kan göra dagen lixom):)

så magen hennes funkar kanon igen! kanske va för att jag bytte till sempers välling istället för nestle:)

oj fick du mycket att läsa:)

2010-01-07 @ 13:09:59
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0