mycket tankar i mitt huvud

ja har så svårt att somna på kvällarna, oftast ligger ja vaken till runt kl 4 å somnar då av utmattning. ja drömmer mardrömmar som får en att inte vilja sova. mycket av mitt förflutna dyker upp i drömmarnas värld samt massa annat som ja kan tänka mej kan hända. finns vissa saker som får mej att fundera på å vrida å vända på tankarna för att försöka hitta en lösning vilket igentligen är lönslöst, för ja kan inte ändra på andra människor, situationen ser ut som den gör å så äre bara,

mitt förflutna är inget ja skäms över, lr ångrar de har ju gjort mej till den ja är idag, alla människor kan ändra sej, de gjorde jag. den dagen ja plussade slutade ja med allt skit, tog min sista cigarett min sista snus, mina sista benzo tabletter osv, de va den 20 nov 08 då va ja gravid i 5e veckan med Yrla. Tyvärr så har ja ju vissa ärr på mina armar och ben som gör att ja mins vissa perioder i mitt liv som ja inte är så stolt över... men som sagt den har ju format mej till den ja är.
dom största självmordsärren är övertäckta med tatuering med yrlas namn och födelsedata på mina handleder.

Tänk att en sån liten varelse där inne i  min mage som ja aldrig träffat, aldrig kännt nått av, aldrig pratat med får en att helt plöttsligt vilja leva... Utan Yrla hade ja inte legat här på min soffa just nu å skrivit ner de här.
Hon räddade mitt liv, ja vart en annan människa när ja fick reda på att ja skulle bli mamma!

3 månader innan ja fick reda på att ja skulle bli mamma åkte ja upp å magpumpades för överdos/självmordsförsök samt fyck sy mina handleder, livet SÖG verkligen då. sen förändrades allt, då menar ja ALLT.
Jag växte upp, ja bestämde mej för att behålla barnet fast ja visste att ja skulle få stå själv med de under graviditeten osv eftersom ja va singel. pappan till yrla ville inte behålla, men ja kunde inte ta bort de innom mej som gjorde att ja kunde se framåt och le igen.
Jag bestämde mej för att inte va nå jävla offer längre. ja va tvungen att tag i mitt liv, ja skulle ju få barn... den lilla i min mage ska inte behöva lida för att ja e ostabil håller på med massa självskadande saker. så ja slutade tvärt med allt som sagt, ja har inte skurigt mej nått sen ja fick reda på att ja bar nått helt underbart där i min mage. Mitt förflutna har ja försonats med så gott de går, visst gör de förbannat ont när ja vet att allt skit man fick stå ut med som liten inte går att göra nått åt å att de inte va mitt fel, för ja va ju bara ett litet barn, men så ser ja på yrla och tänker framåt, hon ska inte få min uppväxt :) hon ska få världens bästa uppväxt med mej som mamma å ja ska fixa de galant! å de tycker ja faktiskt att ja gör :) hon får kärlek så de heter duga om de av både mej och martin här hemma av alla hennes släktingar och ett tryggt hem att växa upp å utväklas i :)

hon får nyttig mat, rena kläder å allt de där, men framförallt får hon en lycklig och glad mamma som älskar att umgås med henne och vakna till en ny dag med nya äventyr med min vackra prinsessa!

Yrla du är mitt liv, mitt syre, den finaste prinsessan på jorden, tack för du har gjort mej till en bättre människa mamma älskar dej mäst av allt nu och föralltid

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad bra det kändes att läsa det här :). Vad skönt att det är så som jag trott. Att du förändrats till det bättre i samband med ditt barn. Vad kul :).

2010-07-16 @ 13:53:25
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

va fint skrivet!



sv: tack så mkt!



ha en toppen helg!

2010-07-16 @ 14:33:36
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Sara det är stort gjort av dig..jag beundrar dig verkligen för att du ville ha en förändring och göra det bästa för dig och din ängel...starkt gjort inte många som skulle klara det..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0