Dagens kvällsmat = en höjdare



Oopsis med en liten twist

Ingredienser:
Basreceptet:
3 ägg separerade
1 dl (85g) philadelphiaost
nypa salt

Gör så här
Vispa äggvitorna med nypa salt, hårt. I separat bunke vispa philadelphiaosten med gulorna och ev. tillsatser. Vänd försiktigt i gulorna i de vispade vitorna.

Klicka sex Oopsies på bakplåtspapper och baka i 150 graders ugn c:a 30 min.


Min lilla twist va att även ha i solroskärnor och kruskakli, vart svingott!
De hade ja i gulan och vispa med elvispen innan ja vände i vitan :)


Det va riktigt gott att ha philadelpia vitlök och rökt skinka samt tomat på! Prova de å säg vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

åh, jag ska testa att ha i kruskakli nästa gång så det kanske kan bli lite "matigare" - sist tyckte jag mest att jag åt luft även om det var gott :)

2011-08-10 @ 09:08:05
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0