1 dec

Skumt att det bara e 23 dagar kvar till julafton!
Min första jul som 2 barnsmamma och våran första jul hemma hos oss med folk vi älskar!
Jag ber och hoppas innerligt att "någon" inte ska förstöra den här julen med.
Vem vet kanske Yrla får sitt första julkort av "någon"
Ja det är så, hon har varken fått julkort eller födelsedagskort av den personen.

Men men så är de.

I jul ska vi iallafall va här hemma, Ungarnas mor och far föräldrar kommer. Min farfar och farmor kommer på förmiddags fika.
Alla dyker upp framåt 11-12.
Sen åker min farfar och farmor hem till sej där de kommer släkt till farmor.
Vi kommer dela ut paketen som ska till mor och far föräldrarna på förmiddagen men dom som vi ger barnen delar vi ut sen efter kalle anka, annars blir de så mycket.
kl 14 ska vi äta mat. Vi har knytkalas. Vi delar upp det för jag har varken ork, lust eller råd att stå för hela julbordet.
Sen sitter vi alla och kollar på kalle anka tillsammans, sen åker ungarnas farmor och farfar till landet där dom ska fira med Martins mormor och morfar samt moster och morbror med respektive och barn.

sen stannar nog barnens mormor och morfar en stund till men sen åker hemåt. Mamma ska antagligen jobba på natten.
Ja sen får barnen paketen från oss å sen är de mys och tv kväll för våran lilla familj :)

Det är på ett ungefär hur våran jul kommer se ut :)

Hur kommer eran jul se ut?



Bilder från förra julen då vi firade på 4 olika ställen

Kommentarer
Postat av: Emma

Eddie och jag kommer vara hos mina föräldrar och syskon sen är det julbord och tomten på eftermiddagen typ inte mycket mer

2011-12-01 @ 10:09:02
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem vann kalaspaketet? :) kram

2011-12-01 @ 11:50:20
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilken person i ditt liv är det du menar? :(

2011-12-01 @ 15:16:45
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh jag hoppas eran jul blir riktigt mysig och fin <3

Vi ska nog åka upp till mina svärföräldrar i år, vi kör alltid vart annat år, vart annat år med mina föräldrar vart annat år med maken föräldrar och i år är det alltså svärföräldrarnas tur. fast barnen är lite motvilliga, så det är därför jag skriver "nog", vi får helt enkelt se.... Kram fina

2011-12-01 @ 16:52:49
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

vi ska till marcus farfar barnens gammel farfar där är vi alltid på julafton =)

2011-12-01 @ 19:39:47
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: Pappan Anders

De e svårt när "någon" kan förstöra julen. Jag har själv varit me om de. Det finns de som lätt kan ersätta en förälder, på både gott och ont för alla parter. Vi firar julafton hos mina föräldrar tillsammans me mina syskon och syskonbarn.

Ha De!

2011-12-01 @ 22:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0