En tidig kväll

Blir en tidig kväll för mej och min man, barnen sover och jag vill gärna va utvilad imorgon då ja ska iväg å gymma.
Yrla ska till dagis imorgon och Noel ska till gammelfarmor för lite kvalitets tid mellan dom :)
Då ska jag passa på att ta ett morgonpass på Gymmet SKÖNT!

Ja kan ju understryka att vi INTE ber om barnvakt hit och dit, utan de är barnens far respektive mor föräldrar som frågar om dom får ha barnen hos sej. Så har vi rätt ut de så slipper de bli dryga kommentarer.

Jag älskar att ha mina barn hemma och umgås med dom men de är nyttigt både för dom och mej/oss att dom e med andra å lär sej va med andra, sen är de ju roligt att dom kan få all focus på bara sej när dom e iväg, som när Yrla va hos mormor, då fick ju hon all uppmärksamhet å va jätte nöjd.

Vi har turen som har så fina och hjälpsamma föräldrar och övriga släktingar som vill ha barnen. Martins föräldrar ser ju Yrla som deras barnbarn å gör absolut ingen skillnad. Hon e deras barnbarn lika mycket som Noel och de är ja väldigt glad och tacksam för.
Är ju inte Yrlas fel att hon inte träffat sina "biologiska" farföräldrar.
Så är så oerhört tacksam för Peppe och Anki och resten av Martins fina släkt som ställer upp i vått i torrt.
Tack ni e guld värda!
Lika med min mamma och min övriga släkt som bor här som ställer upp med allt dom kan.

Jag har sån tur som har denna stora familj runt mina barn gud vad ja älskar er allihop och tack för allt ni gör för mina fina barn ♥

Men nu hamnade jag ju i nått helt annat jag än skulle skriva om, vilket babbel haha.
Men men ja imorgon ska jag gymma iallafall det ska bli gött! Sen tror jag att ja ska baka nått så de finns här i frysen om de kommer folk, de finns ju lixom ingenting här hemma.
Ja de är väl de, kanske tvätta en tvätt osv, ja sånt där vanligt skit göra!

Vad ska ni göra imorgon?
Har ni familj och släkt som ställer upp mycket som barnvakt?
Som ställer upp på allt som kan tänkas inte bara som barnvakt?


Kommentarer
Postat av: Fnulan

Hej söta!

Vi har sällan barnvakt vi heller men man måste ibland, det är viktigt som bara den! Njuta!!!!

Nu är jag hemma igen, skööööönt!

2011-10-17 @ 22:34:24
URL: http://fnulan.se
Postat av: Marielle Sjögren

Jag tycker inte att du ska behöva förklara för andra som läser bloggen varför och hur med barnvakt och andra saker. Det är ert val helt och hållet. Å barnvakt är väl inget fel att ha? Jag tror att alla som har den turen gärna tar den och barnen lider ju inte av att vara med sina andra släktingar. Dessutom är du ju borta och gör nått bra för dig själv som ger dig mer energi och ork så det gynnar ju även barnen. Äh, skit i vad folk tycker!

2011-10-18 @ 11:53:32
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: Emma

Idag var sista lugna dagen för denna veckan så jag åkte ut till min killes hus där jag är nu lånade hans internet skickade in akassan och bara tog det lugnt för i morgon-Söndag är det fullt upp sen !! Jag har mina föräldrar som ställer upp med barnvakt så mycket domhinner då dom är under 50 båda två och har sina egna jobb och liv !! Och dom ställer även upp när det gäller annat också bodde bara hos dom i våras när jag flyttade från pappan till Eddie !!!

2011-10-18 @ 13:09:17
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Diana -2barns mamma från Finland

min mamma, altså barnens mormor ställer upp i vått o torrt!! oftast hon som frågar om hon får ha barnen (ensam kvalitetstid med mormor).



min pappa ställer upp om inte hans fru skall ha "sina" barnbarn, där görs det stor skillnad. e & o är inte mycket värda sen hon fick biologiska barnbarn.



håller med alla andra, du ska inte behöva förklara.. det är ju ERT liv!!

men verkligen bra att Martins föräldrar inte gör skillnad på Noel o Yrla!!!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

2011-10-18 @ 14:10:43
URL: http://livetitrollywood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0