Halv 8 hos oss?

Jo de är nästan som så här på helgerna, fin maten dukas fram lixom, fast de kanske skulle va mer passande namn med Sara lagar maten kl halv 8 hos sej?
Jag lagar maten 98% av gångerna, å ja klagar inte, jag älskar att laga mat och baka. Ja vill hitta på nya recept och prova mej fram, ibland blir de suce ibland blir de botten. Men igår va de god mat som lagades faktiskt.
Fast ja vet inte, dessa kålrötter vi köpte denna gången är han en konstig smak å dom e mer gula än vita då ja skar dom, så dom vi köpte förra ggn va godare.
Med iallafall igår åt vi ju LCHF vänlig rotfruktsgratäng och baconinlindad fläskfilé. Enkelt och gott, de sköter sej själv i ugnen.
Så här ser de oftast ut då de lagas mat i vårat hem

Vem lagar maten hos er?


Skala rotfrukterna (jag använde lök, kolråt, morot och plasternacka)
skiva dom i tunna skivor salta å peppra å i med liten riven ost å rör ihop, ja brukar kladda runt med de lägger inte lager för lager direkt. Sen på med en 5 dl grädde å in i ugnen på 200 grader.

När gratängen va inne i ugnen så putsade ja filén och sen tog ja 2 paket bacon å lindade runt å stack i tandpetare så inte baconet skulle åka av. In i ugnen oxå på 200 grader så man kan ha dom i ugnen samtidigt, Gratängen stod ca 1 timme å filén i 30 min. Vi toppade med mer ost på gratängen när de va ca 10 min kvar av tiden i ugnen


Kommentarer
Postat av: Pappan Anders

De ser gött ut :-) Hos oss e de jag som lagar maten oftast.Min sambo tycker om min mat bättre än sin egen.Jag bränner iaf inte sönder köttet.

Ha De!

2011-10-16 @ 12:51:00
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Det är mest jag. Fast när jag jobbar kväll så brukar ju P laga maten(eller åka till sin mamma haha). Men jag tycker om det :)

2011-10-17 @ 07:00:17
URL: http://beabofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0