Lite svar på frågor

Jag har fått lite frågor ang syeriet.
Jag har en del mönster jag går efter som jag har köpt och fått, sen ändrar jag dom alltid lite så de blir mina egna. Legginsarna som jag sydde idag tog jag ett mönster på långbyxor, kortade av sydde in så dom blev tajtare å la till fåll istället för mudd längst ner.
Dom flesta tygerna har jag köpt på jofotex, och några sidor på fb samt tradera.
finns olika sy tidningar som visar kläder per sesong som även har massor av mönster i som man sy efter.
nån dag ska jag visa upp en bildserie där jag visar hur jag syr legginsarna som Yrla fick idag, eller ett par pösleggins med mudd då jag har ritat upp de mönstret, det ska jag däremot rita helt själv :P

Hoppas de va svar nog :P :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi tack Sara :). Jag skulle så gärna vilja ta upp mina ärvda symaskin och köra igång men då vill jag köra igång med nått som jag kommer göra klart med:). Då får det inte vara för svårt för då blir det halvdant och risken att jag syr igen är liten.

2012-04-17 @ 22:02:06
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Du som är så duktig på att sy... På Jysk vet jag att det finns fina tyger i PLYSCH, perfekt till härliga mysbrallor ju :) Och gör med typ svarta breda muddar både i midjan och benslut... Det är så fint :) Men även när man bara gör resår i benslut liksom... Eller kom på att det heter Velour och inte plysch ;)



Fast kanske inte så billiga tyger?



http://www.jysk.se/140/478/ag/catalog-sales/

2012-04-18 @ 08:47:48
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0