Den nakna sanningen

Vi har fått en nattgäst på obestämd tid, en nattgäst som annars aldrig har sovit hos oss. Ja pratar om Yrla.
Yrla har sen hon föddes alltid sovit i sin egna säng och när hon va 6 månader fick hon eget rum. Där har hon alltid sovit.... tills fenix började. Förut innan förra sommaren, vaknade hon ju varannan timme å gapa skrek å hae mardrömmar varje gång hon hade vart på fenix å träffat sin biologiska pappa "T".
Men jag avbröt ju de umgänget i maj då ja ansåg att Y inte mådde bra för hon skrek å hyperventilerade å skakade av oro sista gången dom sågs. Efter 40 min avbröt dom tillslut, å enligt mej va 40 min försent. När man märker att en 1,5 åring reagerar så kraftigt anser ja inte att de ska få fortgå. Men nog om de för det är gammalt.

För ca 2-3 månader senbeslutade då tingsrätten att Y ska börjar träffa T igen på Fenix, men nu inte en gång varannan vecka utan en gång varje vecka. Asså dubbelt så mycket som förut då hon vaknade å skrek.... Jag visste ju att detta kommer påvärka våran familj på många olika vis å de kommer inte bli mycket sömn.

Mycke riktigt, sen Y har börjat på fenix igen å träffar T så har hon sovit i vårat rum. Hon som aldrig sovit med mej eller oss. Hon som alltid sovit i eget rum vågar nu inte sova själv. Förut hade vi morsans resesäng i vårat rrum för tänkte de går väl över efter att dom sätts ett par ången för Fenix säger ju att de går sååå bra när dom ses. Men nej de ser ut som de kommer va så här ett bra tag. Hon vaknar på nätterna å är ledsen å vi får lugna henne. Så nu har vi flyttat in hennes vanliga säng i vårat lilla sovrum....
Dom sista gångerna hon har gått till fenix för att träffa T så hhar hon inte velat gå in, hon börjar gråta då hon ser porten å säger nej till martin. Han får lugna henne å efter ett tag går de bra å gå in.
Enligt Fenix personal går de ju såå bra mellan dom...
Men de är ju så oxå att vad gör dom där då?
Jo sist målade dom med vattenfärg på STORA papper. Vilket barn gillar inte de?
Yrla älskar ju att måla å pyssla.

Men sen då? när de inte ska va nå mer på fenix å dom kommer pressa på varannan helg? hur blir de då? Redan nu reagerar hon ju negativt, hon vill hon inte sova själv. Hon reagerar även med att säga att jag e dum då vi pratar om fenix. Sist hon skulle dit å jag förberädde henne redan från att hon gick upp ( som jag har fått order om att göra) så skrek hon NEJ VILL INTE OMATS DUM. Asså vad ska jag göra? Hon blir arg på mej som tvingar iväg henne, men jag har inget val för ett par kontorsnissar har tagit detta beslut. Ja detta beslut va ju för barnets bästa...
Men sen då när fenix å deras personal tycker att de ska utökas å han ska ha henne själv? hur kommer de då funka? klart som fan Yrla kan skratta då de målas med vatten färg å fingerfärg de gör väl alla barn. Men ska dom göra de hela tiden sen?
Jag litar inte ett dugg på den människan, å de har ni nog förstått. Jag litar aldrig på nån som slår.
Asså ja vt inte vad jag ska göra. Jag ser min dotter må dåligt å ja kan inget göra. Ingen lyssnar och inget gör nått åt saken. Det värsta är ju oxå att hon känner ju att hon inte kan lita på mej som sviker henne som tvingar iväg henne.
Jag som ska skydda henne förstör henne :(
Jag har ju dess utom gett T 10000 chanser genom hela min graviditet å genom hela Yrlas första 3 månader som han inte tog. Inget dög för han vann inget på de. Hur kan de va ok att man hoppar ut å in som man själv vill å får all rätt i världen?



Ja ni kanske förstår hur rädd å ledsen å besviken man blir på rättsystemet som ska dömma till barnets bästa....

Kommentarer
Postat av: Diana -2barns mamma från Finland

hittar lixom inte ord!!



kände direkt tårarna komma o hur jag blev iskall!!



huhr f*n tänker han??

jaa, han är hennes biologiska pappa, so what??



man kan ju inte tvinga henne, det är ju inte YRLAS bästa!!



jag hjälper om jag kan Sara, det vet du!!!!!!

2012-02-05 @ 18:54:47
URL: http://livetitrollywood.blogspot.com
Postat av: Tuija

Här dök barnens pappa helt plötsligt upp efter 5 (!!!) år....och vill träffa sina barn. Nu är ju barnen såpass stora men fäder kan göra lite som dom vill det är tydligt det.



Stor kram

2012-02-05 @ 19:17:12
Postat av: Therese W

Ville bara säga att jag tänker på er <3 har tänkt komma förbi på fika oxå, men vi har ju varit sjuka så länge nu :( ja du vet ju hur det är!! Men nu börjar vi bli friska!! Hoppas det kan hålla i sej!! kram till er iaf

2012-02-05 @ 20:23:34
Postat av: Marielle

Pappa är man för man förtjänar det. Inte för man är det biologiskt.

2012-02-05 @ 21:25:22
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0