Det här med jobb

V grymt länge sen jag jobbade. För typ massa år sen jobbade jag som uska i söderhamn när jag bodde där å även på hammarö då jag bodde där. Men jag mådde rätt skit psykiskt å började då jobba ännu mer å sen ännu mer å så ännu mer, allt för att slippa tänka, känna å höra på kroppen som sa att du mår inte ok psykiskt. Det slutade med att jag gick in i väggen å vart sjukskriven.
Jag fick sen min diagnos ADHD med en släng av As.

Nu e de ju ett tag sen jag jobbade då jag fick aktivitetsersättning pga mina diagnos å för jag gick in i väggen.
Men jag vill lixom ut i världen/stan å börja träffa folk, börja jobba lite, känna efter lixom.
Kollade lite på ams igår de fanns en del jobb som faktiskt lockade en del. Visst man har ju förtur om man har körkort vilket jag inte har, MEN jag ska ju ta en intensivkurs å ta mitt kort innan sommaren då båda barnen e på dagis. Det är tänkt så iallafall.

Men iallafall jag vill ju söka dessa jobb, då kommer vi till de där "svåra"
Jag har ALDRIG skrivit ett CV. Jag vet baske mej inte hur man gör....
Är de npn vänlig själ där ute som skulle vilja hjälpa mej? Hur gör man, vad ska stå, vad skriver jag, hur långt ska de va? osv.

Jag vill verkligen ut i arbetslivet. Jag vill få nån sorts av vuxet umgänge, bara vara Sara å göra de jag är bra på. Ta hand om människor, stötta å peppa.
Skulle va guld värt om nån ville hjälpa mej ♥

Kommentarer
Postat av: Cissi

Googla! Det gjorde jag och hittade jättebra mallar! :) lycka till

2012-03-09 @ 12:32:38
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det är inga problem.. Kontakt uppgifter, utbildning, anställningar, yrkeslivserfarenhet, intressen ska stå med i själva cv och om man har körkort eller ej. Sen är det ju bra om du har ett personligt brev där du berättar mer om dig själv .

2012-03-09 @ 18:09:54
URL: http://absolutlotta.blogg.se/
Postat av: Marielle

Du kanfå den hjälpen av arbetsförmedlingen och det ska finnas en mall på deras hemsida om det med. Det finns MASSOR av olika sorters cv:n och hur man ska göra. Men jag som har gått många sånnahär lära mig göra cv:n va tvungen att ta hjälp igen. Fick det av en person som jobbar med sånt men som inte jobbar för arbetsförmedlingen. Jag har en liten mall på min mail som jag kan skicka till dig om du vill? Men man ska komma ihåg att ändra den lilla delen av personligabrevet som ska få plats på cv:t riktat mot stället du söker till. Dem ska känna sig träffade och inte bra nått "allmän" utskick.



Hör av dig :)!

2012-03-09 @ 22:34:58
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0