Dagen då du kom då fick mitt liv en mening

Har suttit nu på jobbet ( jobbar inatt ) med min mamma och pratat om "jobbiga" saker.
För mej är dom inte jobbiga längre då jag har slutit fred med mitt förflutna och kan se framåt.
Visst vissa dagar är ett rent helvete och man vill bara stoppa huvudet i sanden men man gör de inte för man vet så jävla väl hur skit de blir då.
Jag har så mycket på gång så jag blir helt snurrig, de går så bra nu fast de är jobbigt å slitsamt för kroppen och själen å man får otroliga prövningar hela tiden.
Jag jobbar å jag trivs med de, jag söker nya jobb ständigt, jag vill ge mina barn en trygghet som innebör fast jobb osv.
Jag vill bör ja med mina föreläsningar som jag kanske får snart om jag har tur, jag vill fortsätta sy å ha de som min hobby.
Men fast att livet går bra har man ju dåliga dagar, man tänker tillbaka då man förstörde sitt egna liv å lät andra påvärka sitt liv så de gick mer å mer nerför.
Jag VEt så väl att de är inte är mitt fel att de vart som de vart, jag fick ju inte lära mej hur de skulle va på ett bra sätt men jag vet oxå att de va enbart jag som kunde sätta stopp på allt. Bestämma mej att nu får de va bra.
Det är inte tabletterna och rakbladen som bestämmer över mitt liv!
Utan det är JAG, SARA som bestämmer ingen annan, ingen demon ingen alls förutom mej själv.
Den dagen jag slöt fred med mej själv och mina demoner va den 20 november 2008 snart 4 år sen :)
Den dagen jag plusade på graviditetstestet och såg att de va en liten ärta som grodde i min mage.
Samma dag som ja kasta alla rakblad, alla ciggareter, alla piller och allt skit i toan å bestämde mej för att nu får de va bra.
Sen den dagen har jag slutit fred med mitt förflutna!
Dagen då yrla kom den 3 juli 2009 va den lyckligaste dagen i mitt liv men oxå den dagen jag insåg att de gör ont att älska nån annan så högt så man kunde ge sitt liv för den personen, Att det gör så ont att ha sitt hjärta på utsidan av kroppen. Den lilla människan som kom till världen 6 veckor förtidigt å kom och skrämde livet ur oss alla med en jobbig förlossning samt andningsuppehåll fick mej att se ljuset.
Denna lilla varelse som helt plöttsligt fick mitt stenhårda hjärta att bli varmt och växa en miljon storlekar tills de bultade utanför kroppen.
Denna lilla sak med världens blåaste ögon har gett mej mitt liv tillbaka och styrkan att kunna säga NEJ!
Nej till ett liv i kaos med demoner, blod och inre konflikt som är värre än 2a världskriget.
Denna lilla varelse som fick mej att tacka min pappa idag för att jag har lärt mej hur man absolut INTE ska va som person å hur man absolut inte ska göra mot de man älskar mäst.
Jag har blivit en bättre människa än han och jag har lärt mej av hans misstag!
Tack YRLA OCH NOEL för att ni är mina ljuskorn i livet och för ni får mej att vilja bli en bättre människa!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad rörande att läsa. Fast på ett positivt sätt.

2012-11-12 @ 10:52:47
URL: http://donnadeluxe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0