Svar på tal

Lilla Jag om HAHAHAHA:
Alltså, jag måste säga att jag verkligen tog illa vid mig av att se din kommentar till "Micah".
Jag förstår inte hur vuxna människor kan vara så elaka mot varandra på internet?!
Även om man kanske inte tycker att Micah alltid gör de smartaste valen i livet gör man väl ingenting bättre genom att fälla sådana kommentarer? Alla har vi väl varit 15 år och jag slår vad om att de flesta i dagens samhälle inte klarat av att få barn så tidigt. Många 15åringar mår väldigt dåligt, och jag tycker det är väldigt tufft av Michaela att klara av sin Kelly. Med det menar jag inte att jag skulle ha gjort samma val i livet som hon, mest troligt inte, men jag dömer henne inte för de valen hon gjort. Hon är tuff som klarar av sitt barn och vi andra som ser på borde stötta och peppa henne istället för att spä på hennes dåliga självkänsla och tvivel.

Det är otroligt sorgligt att någon som är dubbelt så gammal ska vara så elak mot en mindreårig som givetvis bara gör sitt bästa.
Oavsett vad Michaela (eller någon annan mindreårig) har gjort i form av olika självskadebeteenden så kan du väl inte tro att du hjälper på något vis med dina kommentarer.

Jag börjar undra vad som gått snett i ditt liv och fått dig att agera så bittert och elakt.
För att vara helt ärlig tycker jag att du verkar väldigt, väldigt omogen, både pga din smutskastning och efter vad jag läst på din blogg. Du verkar dessutom osunt beroende av din man och dina barn, sannolikt skulle hela du rasera om något rubbade eran trygga lilla tillvaro.
Något av det sorgligaste jag vet är när svaga och "misslyckade" människor skaffar barn för att liksom förverkliga sig själva på något vis.

(Jag ber om ursäkt för det som är eller kan tolkas som personlig smutskastning i min kommentar, men jag tog verkligen illa vid mig av det du skrivit till Micah!)
IP: 81.225.26.37

Fick den här söta kommentaren idag, moget värre att stå för vem man e ;) å här är de tydligen jag som e omogen!

de här säger ja som svar,Tjejen e som sagt 15 år, hon skadar sej själv, hon slår sin partner, hon gapar å skriker å tror att ALLA e emot henne, de va de ja sa till henne i hennes kommentar, får SOC in en anmälan måste de göras en koll å fattar hon inte de så ska hon verkligen inte ha barn.
Sen de roliga i din kommentar! du hoppar ju på mej med massa saker fast du inte ens vet hur gammal ja e lr vad ja har för liv lr haft. Ja kan nog lova dej att mitt liv inte skulle ha raserat om ja inte hade min man. Ja va nämligen ensamstående med min dotter i 6 månader å hela graviditeten med henne.
Ja du kallar de osunt beteende att älska sin familj, då undrar ja som motfråga: har du någonsin älskat nån?
När man blir mamma så upptäcker man en kärlek som man inte trodde existerade. den största av all kärlek, nämligen moderskärlek. men du har ju inte barn så hur ska du veta de?
Å om ja då är så svag å misslyckad så varför ödslar du din energi på att skriva en jävla novell till mej?
Undrar vem de är som inte har nå liv då?
Ja skite rju i era komentarer som ni skriver till micha lr hur. Ja går int ein å härjar på er för ni ser upp till henne lr tycker hon e så jävla cool. Nä för ja låter er ha era jävla åsikter som en VUXEN människa. men man får tydligen bara ha egna åsikter om de faller er i smaken!

Kommentarer
Postat av: Linda Nyman

Åhhh Sara ödsla ingen energi på dessa människor! VAd är det att säga att ditt liv skulle rasera utan din dotter och man och att du verkar ostabil för det? Hallå!!! Mtt liv skulle definitivt raseras utan min dotter och man! Och jag har inte ens haft nån tuff eller svår uppväxt...

Det är väl normalt att känna att livet skulle rasera eftersom ens barn och man gör ens liv eller? Suckar djupt åt dessa kommentarer du får från snorungar och även en del som kallar sig vuxna...

Skit i dom.....verkar vara dålig självkänsla i dessa kommentatorer.....

Kram

2011-02-26 @ 18:11:28
Postat av: Sara

Du är typ dubbelt så mycke äldre en henne, hur kan du vara så jävla omogen? Tycker synd om dina ungar som har en morsa som dig.

2011-02-26 @ 18:15:02
URL: http://smeexii.blogg.se/
Postat av: Lilla Jag ..igen

Du har rätt, det var dumt av mig att lägga mig i något som inte rör mig. Jag blir överhuvudtaget äcklad av skaffa-barn-grejen så jag ska nog hålla mig borta från den.

Skäms lite över mitt påhopp mot din person, det är aldrig rätt att smutskasta någon.

Men helt ärligt blir jag helt förbluffad av speciellt din kommentar, men även andra vuxnas kommentarer, till Micah.



Din beskrivning av Micah låter för mig som en beskrivning av en vanlig 15åring idag (tyvärr kanske). Givetvis har hon inte förstått vad hon gett sig in på när hon blev gravid, men om den där rosaluddiga moderskärleken som alla babblar så vitt och brett om verkligen existerar så bör även hon känna sådan. Det betyder att hon givetvis månar om sitt barn på alla sätt.

Det är fantastiskt bra av henne om hon klarar ut att ha en liten dotter samtidigt som hon själv måste genomgå sina (för många väldigt jobbiga) tonår.

Det är därför inte särskillt mycket hjälp för henne att få elaka kommentarer från vuxna människor (tom andra mödrar!) på internet.

(Jag vet är det är hon själv som lagt upp bloggen, men man gör inte alltid de mest smarta grejerna när man är 15år. Givetvis söker man bekräftelse, och förstår inte riktigt hur mycket det kan skada en.)

Man får ju även ta det som står påbloggen med en liten nypa salt, givetvis får hon mycket mer hjälp av sin mamma än vad vi ser osv, det förstår ju vem som helst som resonerar logiskt.

Det var absolut vänligt att upplysa om hur soc fungerar, men ärligt talat finns det bättre sätt att lägga upp det på.



Vad du skrivit om mig struntar jag i att svara på och jag ska inte heller skriva något mer om dig personligen. Inser att det tog det hela till en onödig och fånig nivå.

Jag ber än en gång om ursäkt för mitt påhopp mot din person!

2011-02-26 @ 19:14:37
Postat av: Anonym

omoget sara...

2011-02-26 @ 19:39:41
Postat av: erika

Men hörru. Borde du själv egentligen få ha barn med tanke på att du stavar och skriver som en jävla kratta? Har du ens pluggat och bildat dig något?.. Läs psykologi så kommer du kanske fatta att en del 15åriga mammor faktiskt är bättre än 20-30åringar...

2011-02-26 @ 20:16:39
Postat av: Maria

Erika - Är du bildad? OM du är det så kanske du har hört talas om något som kallas dyslexi?! OM inte, kolla upp det innan du uttalar dig igen!

2011-02-27 @ 18:26:29
URL: http://labrys84.blogspot.com
Postat av: alice

Wow, jag trodde att du var mycket yngre först när jag läste din kommentar. Hur gammal är du? Var är din moral och varför kallar du en okänd människa för snorunge? Brukar du kalla barn för det?



Jag kan dessutom inte förstå ditt svar till "Lilla jag". Där skriver du att hon anklagar dig för en massa saker utan att ha bakrund till det. Men du har ändå gjort samma sak själv, Citerar,

"asså du e ju så jävla DUM, dom har all rätt i världen att ta Kelly om dom tycker du e en dålig mamma, och om dom tycker kelly far illa. du e 15 år å vet inte ett skit. S E R I Ö S T du borde ju ta den hjälpen dom erbjuder om d nu bryr dej om kelly. du e bara en dum snorunge som inte kan se att du inte kan ta hand om kelly"



Att en "vuxen" person har hjärta att skriva någonting sådant. Det kan jag verkligen inte förstå.



Hälsningar, Alice

2011-02-27 @ 19:26:08
URL: http://alicefiona.blogg.se/
Postat av: Emelie

De få gångerna jag läst i "Micahs" blogg så blir jag väldigt illa berörd. Jag är själv mamma, har en son på 1,5 år och ett syskon på väg. Därför berör det mig tror jag, eftersom jag själv har barn. Jag skulle däremot inte kunna skriva något för att trycka ner henne eller för att få henne att känna sig ännu sämre. Det är uppenbarligen en tjej som inte mår bra, som tyvärr skaffade barn alldeles för tidigt i livet. Men vad ger mig rätten att trycka ner henne, även om jag tycker en massa saker?

Är man trygg i sig själv och med sin egen livssituation så brukar man inte ha ett behov av att trycka ner andra som har det jobbigt. Skicka iväg ett mail till henne istället och ge henne råd, stötta henne till att bli en bättre person och mamma. Att göra något sådant är moget, att skriva elaka kommentarer för att trycka ner henne, det är omoget. Men det tycker man ju att du borde förstå, med tanke på att du verkar lite äldre.

Kan tillägga att jag kom in på din blogg genom en kompis blogg, har alltså inte läst det du skrivit till hon Micah. Men jag reagerade på det här inlägget.

Hoppas du förstår hur jag menar och att du kanske kan tänka efter nästa gång, innan du skriver en elak kommentar till någon.

2011-02-28 @ 09:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0