Svar på tal

Anonym om Svar på tal Igen:
Asså maten har jag INTE klagat på, det var allt runtomkring som gjort mig orolig för din dotter..och bara chips en gång i veckan känns inte riktigt som de stämmer, kanske är det så och jag tänker inte gå tillbaka i bloggen och läsa, men tycker ändå de är ofta som man läser typ "Jag och Yrla delar på en skål med ostbågar och hon älskar de så äter massa"...varför inte lära ungen redan nu iaf att de enbart är lördagar som gäller?? Både du och din sambo är överviktiga, ingen hemlis med de, men bara undrar då om du inte blir orolig över att även hon ska bli det? Hon har ju liksom generna för det i sig och ser hon dig (hennes idol) äta godis/kakor/läsk dagligen vilket hindrar henne från att vilja göra samma sak?? Visst hon är "bara" 2 år nu, men snart är hon 14 år... http://www.barnfetma.se/ är en sida jag tycker du borde besöka och ta åt dig redan nu, för det är enbart er som föräldrar som själva kan stoppa detta. och att ge kolsyrat vatten förstår jag verkligen inte, vad ser hon för skillnad på de och VANLIGT VATTEN???? Varför vänja henne vid att sånt som är kolsyrat är gott?? Jag förstår mig verkligen inte på föräldrar som du när de kommer till denna punkt....

Svar: Som sagt bara för att JAG äter godis så betyder inte de att Yrla får. Sen att de blir mycket Kolsyrat vatten är för att jag tycker de är godas å tro mej hon dricker vanligt vatten oxå samt mjölk.
Saft har vi väldigt sällan hemma å läsk lika så då ja inte är särskilt förtjust i de.
Sen att jag å Martin e överviktiga, ahh mend e finns ju faktiskt ANDRA orsaker bakom de å inte för att JAG har ätit GODIS. Ja gick upp MASSOR i vikt av en viss medicin sen så att ja fick massa vättska i kroppen å början till färgiftning då ja va gravid med Yrla. Innan ja fick henne va ja normal byggd.
Sen är de ju att ostbågar är lika onyttigt en tisdag som en lördag å vill ja då att vi glassar till de en helg jag å Yrla å har de fredags lr lördags mys så tycker ja allt man kan de. Är ju mer socker i yougurt å nyponsoppa än va de är i tex glass. Å vadå att ja äter godis, kakor å dricker läsk dagligen`? vet inte ens vart du fått de ifrån.

Å en sak till, varför är du anonym? kan du inte stå för dina åsikter?

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

att du ens orkar bry dig vännen skit i va folk säger alla gör som man tycker är bäst för sig själv och sina barn

2011-06-05 @ 15:32:12
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0